Mindhárom WTCR futamon ugyanannyi pontot osztanak jövőre

shadow

Győzött a szurkolói akarat, a Motorsport Világtanács által ma jóváhagyott WTCR szabálymódosító csomag eredményeként jövőre mindhárom futamon ugyanannyi pontot osztanak majd, ráadásul az első 10 helyett az első 15-nek. 

Idén a vasárnapi harmadik futamon lehetett a legtöbb pontot szerezni, ezt a külön időmérővel rendelkező első verseny, majd a fordított rajtrácsos második futam követte. Bár volt logika a dolog mögött, a szurkolók számára követhetetlen volt a rendszer.

2019-ben viszont mindhárom versenyen a következő elosztás lesz érvényben:

25-20-16-13-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1

Ez a rendszer az eddiginél jobban jutalmazza a kiegyensúlyozott teljesítményt, hiszen a korábbi hét helyett csak öt pont a különbség a győzelem és a második hely között. 

A pontrendszert érintő változás még, hogy jövőre már az első időmérőn is adnak pontokat, ugyanúgy az 5-4-3-2-1 leosztás szerint, mint a háromszintes második kvalin. 

A szentpétervári Motorsport Világtanács ülésen a 2019-es versenynaptárt is jóváhagyták. Íme:

Április 7. - Marrakesh
Április 28. - Hungaroring
Május 12. - Szlovákiaring
Május 19. - Zandvoort
Június 22. - Nordschleife
Július 27. - Vila Real
Szeptember 15. - Ningbo
Október 27. - Suzuka
November 17. - Makaó
TBA - Sepang

Egyéb kisebb horderejű döntések:

- 28-ről 32-re emelik a mezőny maximális létszámát. Csapatonként legfeljebb két autó lehet.
- Az egy-egy hétvégére nevező pilóták és csapatok nem szerezhetnek pontot
- Az időmérő edzéseken törlik annak a versenyzőnek a legjobb körét, aki piros zászlót okoz. Itt, ha minden igaz, lesz mérlegelési lehetősége a felügyelőknek.
- A WTCR-ben is bevezetik a többi FIA-bajnokságban használt büntetőpont-rendszert. Ennek lényege, hogy aki összegyűjt 12 büntetőpontot, azt diszkvalifikálják a következő futamról. Ezt követően a pontok nullázódnak.