Muller nyerte az első futamot a Nordschleifén, Michelisz lemaradt a dobogóról

shadow

Kettős győzelmet aratott az Yvan Muller Racing a csütörtöki nürburgringi futamon, a négyszeres világbajnok a rajtnál megelőzte csapattársát, Thed Björköt, és onnantól kezdve végig vezetve megszerezte első győzelmét saját csapatával is a Hyundai i30-cal.

A dobogó harmadik fokára a 2012-es világbajnok Rob Huff állhatott, aki az első körben, a Nordschleife szakasz kezdetén furakodott be a harmadik kockából rajtoló Michelisz Norbi elé. A magyar pilóta több alkalommal is közel került ahhoz, hogy a hosszú egyenes, a Döttingerhöhe végén megelőzze a Volkswagen Golfot vezető angolt, ám a két autó között a szélárnyék ellenére sem alakult ki elegendő tempókülönbség, így Huff rendre kivédekezte a támadásokat.

Michelisz Norbi csapattársa, az összetettet vezető Gabriele Tarquini szintén megélt néhány csatát, ám neki mindössze egy körig tartott a verseny. A rajt után ütközött Esteban Guerrierivel (aki később kiállt), majd a 25 km-es kör végén kisodródott, és a Hohenrain kanyarban korlátnak csapta a Hyundai-t.

Norbi mögött Jean-Karl Vernay lett az ötödik az Audi RS3 LMS-el, aki a 12. helyről indulva nagyon stabil versenyzést mutatott be. A végén nagy nyomás alatt tartotta őt a 10 helyes rajtbüntetésből felzárkózó René Rast, ám a németnek végül be kellett érnie a hatodik hellyel. A szintén 10 helyes büntetésből kapaszkodó Gordon Shedden most először tudta igazán megmutatni képességeit; hetedikként intették le.

Dobogo_r1_nord_18.jpg

Pepe Oriola az utolsó kör végén kaparintotta meg a nyolcadik helyet, miután Tom Coronelt és Benjamin Lessennes-t is megelőzte.

A kockás zászlót végül 22 látták meg, Tarquini mellett kiesett a verseny elején remeklő Frederic Vervisch, aki füstölő motorral állt félre a hetedik helyről, Esteban Guerrieri valamint Gianni Morbidelli. A zengős Szabó Zsolti sajnos nem tudott rajthoz állni az első szabadedzés végén elszenvedett baleset miatt.

A magyar istálló másik Cupráját Nagy Norbi a rá jellemző stabil versenyzéssel behozta a 21. helyre.

Az első futam legfontosabb tapasztalata talán az volt, hogy a TCR autók végsebessége között nincs jelentős különbség, így még a szélárnyékot kihasználva sem könnyű előzni a Döttingerhöhében. Máshol pedig csak akkor lehet, ha az előtted lévő jelentősen lassabb, vagy nagyot ront.

Az első nürburgringi futam végeredménye:

R1_nord_18.jpg

Folytatás pénteken 17:30-tól a második időmérővel, amit már az Eurosport 2-n láthattok élőben. A maradék két futamot viszont csak szombaton rendezik, 11:00-tól.