Ribeiro növelné a WTCR-mezőny létszámát

shadow

Bár a bajnokságot alapjaiban felforgató változtatások nem szerepelnek az Oscaro WTCR Túraautó Világkupa vezetőségének tervei között, kisebb finomításokra azért lehet számítani a 2019-es szezonban.

Ahogy arról tegnap beszámoltunk, jövőre valószínűleg növelhetik a pontszerző helyek számát, és az eddigi 10 helyett már az első 15 kaphat a bajnoki pontokból. Ennek oka, hogy a számottevő létszámnövekedés miatt a mezőny kétharmadának jelenleg nincs miért küzdenie a futamokon. 

A sorozat általános igazgatója azonban egy másik módosítást is kilátásba helyezett: elképzelhető, hogy 2019-ben a jelenlegi 26+2 helyett kereken 30 lehet a Világkupa indulóinak maximális létszáma. 

"Ez lehet a jövő év egyik legjelentősebb változtatása, és az egész attól függ, hány új gyártó szeretne csatlakozni, és ők hány csapatot hoznának. Ma hét márka van jelen a bajnokságban, és felmerül a kérdés, mit teszünk, ha jövőre érkezik további kettő?" - idézi Francois Ribeirót az Autosport. 
"Meg kell változtatnunk a sportszabályokat? Ha érkezik két új márka, elképzelhető hat Audi a mezőnyben? Sokat gondolkodom ezeken a kérdéseken, de még nincs rájuk válaszom, mivel talán túl korai is lenne ilyen döntéseket meghozni."
"Le fogok ülni az FIA-val és a csapatok képviselőivel, hogy alaposan átbeszéljünk mindent a sportszakmai munkacsoportban és a túraautó bizottságban. Szeretném látni, mi a legmegfelelőbb megoldás, ha újabb két gyártó érkezne jövőre."

A "két gyártó" olyan sokszor elhangzik ebben a néhány mondatban, hogy az sem lepne meg, ha Ribeiro konkrétan tudná, melyik az a kettő. 

Az egyiket a korábbi hírek alapján mi is sejthetjük: a Geely/Volvo páros a pletykák szerint dolgozik egy TCR versenyautón. Ám mivel az eddig promótált Polestar márka a jövőben már csak elektromos járműveket gyárt, a szóbeszéd szerint az autó kínai név alatt futhat. 

Ami a többi, a WTCR-ben jelenleg nem képviselt márkát illeti: az Opel és a Lada rendelkezik valamennyi gyári háttérrel, ám az előbbinél leszögezték, csak akkor szállnak be, ha a cég anyagi helyzetét rendezték, az utóbbit pedig állítólag csak az orosz piac érdekli igazán. 

Létezik még néhány privát csapatok által épített típus is, mint a Vukovic Motorsport Renault Mégane-ja, a STARD KIA-ja, Technodom FIAT Tipója, vagy a Top Run Subaru WRX-e, ám az Alfa Romeo példájából okulva nekik elég nehéz dolguk lenne a gyári háttérrel rendelkező márkákkal szemben.