Robert Dahlgren svéd bajnokcsapata érdeklődik a WTCR iránt

shadow

A két hónapja véget ért TCR-alapú Skandináv Túraautó Bajnokság (STCC) bajnokcsapata szívesen kipróbálná magát az Oscaro WTCR Túraautós Világkupa mezőnyében. 

A meglehetősen fiatal, 2012-ben alapított PWR (Peter Wallenberg Racing) az elmúlt években marokszámra gyűjtötte a sikereket Skandináviában. A kettészakadás idején még a TTA-ban kezdtek versenyezni, majd 2013-ban csatlakoztak az egyesített STCC-hez.

Akkoriban a skandináv bajnokságban minden autó alapja ugyanaz a Solution-F kasztni és Renault/Nissan motor volt, csak a karosszéria tért el. A PWR az első években a szépséges Saab 9-3 "leplét" használta, majd 2016-ban kezdett el összebútorozni a SEAT-tal, és akkor hirtelen SEAT León lett az autóból.

Az STCC tavaly átállt a TCR szabályrendszerre, a PWR pedig SEAT Dealer Team néven futott tovább, és leszerződtette a Volvo korábbi WTCC-s pilótáját, Robert Dahlgrent, aki egy másik ex-VB-s versenyző, Fredrik Ekblom előtt bajnok lett. 

Dahlgren idén is versenyben volt az elsőségért, ám az utolsó versenyen váltóhiba miatt félre kellett állnia, így végül a volkswagenes Johan Kristoffersson nyerte az összetettet. A PWR-nél így sem voltak csalódottak, hiszen a szezon elején megígért a Cuprának, megszerzik a 2017-ben elmaradt csapatbajnoki címet, és ez most sikerült. 

A PWR 2019-ben is marad az STCC-ben, a csapat társtulajdonos-versenyzője, Daniel Haglöf szerint viszont ezzel párhuzamosan keresik a továbblépés lehetőségét, és a Túraautó Világkupa nagyon érdekli őket. 

"Már dolgozunk a jövő éven. Idén a legfontosabb cél az STCC csapatbajnoki cím, és már jövő évre is leszerződtünk a SEAT-tal az STCC-re. Ennek ellenére vizsgáljuk, mi másba foghatnánk bele, és a WTCR egy logikus lépés lenne. Szeretnénk növekedni, és a Világkupa egyértelmű cél számunkra" - mondta még a szezonzáró előtt Haglöf a TouringCarTimes-nak. 

A PWR azonban nem csak a hagyományos túraautózást műveli, nemrég előállt egy saját gyártású elektromos  Cupra TCR-el, ám egyelőre nem tiszta, mit akarnak kezdeni vele. Erről bővebben ITT olvashattok angolul.

A svéd csapat idei szezonja viszont nem csak a sikerekről szólt. A PWR körül robbant ki az ominózus kipufogó-botrány, a rivális csapatok szerint ugyanis a Wallenberg-csapata egy szabálytalan rendszerrel jutott előnyhöz. Az esetet végül a TCR Technikai Bizottságának kellett tisztáznia, és ezt követően a PWR-t felmentették. 

Ha tényleg szerencsét próbálnak jövőre a WTCR-ben, úgy azt valószínűleg Cuprával tehetik, amiből már idén is volt négy a Világkupa mezőnyében; kettőt a Campos Racing, kettőt pedig a Zengő Motorsport versenyeztetett. A spanyolok legjobb eredménye egy futamgyőzelem volt Pepe Oriolától a Szlovákiaringen, a zengősök közül pedig Nagy Norbinak ugyanitt jött össze egy második hely. 

Kérdés, elbír-e hat Cuprát a WTCR amúgy is zsúfolt mezőnye 2019-ben? Mert ha nem akkor a PWR-nek valamelyik jelenlegi csapat helyét kell elcsakliznia.