Súlyos BoP-pofont kaptak Michelisz Norbiék

shadow

A TCR kategória és az FIA illetékesei nem nézték jó szemmel, hogy az Oscaro Túraautó Világkupa németországi állomását is Hyundai i30 N TCR dominálta (a két időmérőn és a két normál rajtos versenyen a koreai márka autó voltak a legjobbak), illetve, hogy a bajnokság összetettjének első négy helyét is ők foglalják le.

Néhány nappal a zandvoorti hétvége előtt komoly változtatások történtek az autók közti erőegyensúly fenntartására hivatott BoP (Balance of Performance) táblázatban, és ezek egytől egyig a Hyundai erőfölényét hivatottak csökkenteni.

Michelisz Norbiék Hollandiában már 2.5%-kal kevesebb motorerőből gazdálkodhatnak (akárcsak eddig a Honda), és 20 milliméterrel nagyobb hasmagassággal kell menniük.

Egyéb változtatások is történtek, amely a koreaiak ellenfeleit próbálják felzárkóztatni. Az Alfa Romeo, az Audi és a Peugeot alapsúlya 20 kilóval megy lejjebb, a Cupráé és a Volkswagené pedig 10-zel. A Hyundai és a Honda alapsúlya ellenben nem változik.

A zandvoortra érvényes ballasztok még ennek a tetejébe jönnek.

A TouringCarTimes ismét elkészítette az aktuális BoP táblázat látványos verzióját, amelyben ők még a nürburgringi pluszsúlyokat tüntették fel.

BoP_Zand_elott.png Fotó: touringcartimes.com