Szabadkártyával indul a WTCR-ben a DTM bajnoka

shadow

Újabb nagy halat fogott a Túraautó Világkupa, a sorozat májusban esedékes németországi versenyén a DTM tavalyi bajnoka, a sportkocsiversenyzésből is jól ismert René Rast lesz az egyik szabadkártyás versenyző.

A 31 éves német kiválóság egy Audi RS3 LMS-el indul majd a legendás Nordschleifén, amit az Audi Sport Tem WRT csapat készít fel számára. Mindez azt jelenti, hogy május 11-13 között mások mellett a WTCC, a TCR International és a DTM tavalyi bajnoka csaphat össze egymással.

Rast szinte az egész pályafutását az Volkswagen Csoport kötelékében töltötte, a kezdeti Formula BMW-s évek után már 2005-ben túraautóra váltott, és megnyerte az ADAC Volkswagen Polo kupát. 2006-ban 20 évesen teljesítette először a Nürburgring 24 órást egy kupás SEAT-tal, és azóta 13-ból hét alkalommal célba ért a Zöld Pokol legendás endurance  versenyén.

Az Eurosport nézői valószínűleg a Porsche Szuperkupában találkoztak először a nevével, ahol 2007-ben szerepelt először vendégversenyzőként. A következő évei összefonódtak a márkával, 2008-ban megnyerte a német Porsche Carrera kupát, majd 2010 és 2012 között háromszor lett bajnok a Formula 1 állandó betétbajnokságának számító Szuperkupában. Ezzel ő lett a sorozat második legeredményesebb versenyzője a négyszeres győztes Patrick Huisman után.

Rast_pmsc.jpg Fotó: Porsche Supercup

2012 egyébként különösen eredményes év volt számára, hiszen a PMSC mellett ismét német Porsche bajnok lett, és az Audi Sport Team Phoenix-szel megnyerte a Spa 24 órást. A következő években már Audi pilótaként találkoztunk vele, és 2014-ben jött az újabb nagy dobás, egy szezonban sikerült megnyernie Spa-t és a Nürburgring 24 órást. Ráadásként egy ADAC GT bajnoki címet is bezsebelt.

És még innen is volt feljebb. Ebben az évben bemutatkozott a Le Mans 24 óráson (Sebastien Loeb Racing - LMP2, Oreca-Nissan), majd 2015-ben már az Audi gyári versenyzőjeként indult az LMP1-es géposztályban a hibrid R18 etron-quattroval (7. lett). Ebben az évben Makaóra is eljutott, ahol második lett a GT Világkupa futamán.

2016-ban az Audi már csak két autót indított Le Mans-ban, így Rast ismét az LMP2-ben talált helyet a G-Drive csapatnál, akikkel a kategória második helyén zárt. Ebben az évben indult harmadszor a Daytona 24 óráson, és a Magnus Racing színeiben megnyerte a GTD (GT3-as) géposztályt egy Audi R8 LMS-el.

Az év végén az Audi kiszállt a WEC-ből, és Rastot is új hadszíntérre vezényelték, a Német Túraautó Bajnokságba került, ahol tavaly első próbálkozásra megnyerte az összetettet, és összesen három futamon győzött. Idén megpróbálja megvédeni címét a Team Rosberg színeiben, a Nordschleifén pedig a WTCR-t is kipróbálja.

Rast_audi_arc.jpg

"Fantasztikus lesz a világ legjobb túraautó pilótái ellen versenyezni. Szép kihívás. Négy korábbi világbajnok is van a mezőnyben, plusz jó néhány más győztes. Nagy nevek, akikkel már nagyon szeretném összemérni magam hazai pályán" - mondta Rast.
"Nagyon büszkén jelenthetem be, hogy René Rast rajthoz áll a WTCR németországi versenyén. Meggyőző eredmények vannak a háta mögött mind a túraautózás, mind a sportkocsizás világából, ráadásul kiválóan ismeri a Nordschleifét, úgyhogy nála erősebb szabadkártyás versenyzőt nem nagyon találhattuk volna az egész éves Világkupa menők számára. A három túraautó-óriás most találkozik először, ami szintén fontos üzenet a rajongóknak" - tette hozzá Francois Ribeiro, az Eurosport Events vezetője.

VÉLEMÉNY: az elmúlt években Sabine Schmitz volt az WTCC beugró versenyzője a Nordschleifén, aki a pályát kiválóan ismeri, a TC1-es autókkal viszont nehezen találta meg a közös hangot. Ráadásul a Chevrolet Cruze az utóbbi időben már messze nem számított versenyképes technikának. Ezzel szemben Rast egy minden szempontból ütőképes Audit vezet majd, és bár emberemlékezet óta nem ment fronthajtású autóval, pályaismeretének köszönhetően új érzem, versenyben lehet akár a legjobbakkal is.