Szenvedtek a Hyundai-ok az első wuhani szabadedzésen

shadow

Bejött, amitől Michelisz Norbi tartott, a jelentős súlykülönbségnek köszönhetően a Hyundai-ok ismét a középmezőnybe zuhantak a wuhani WTCR hétvége első szabadedzésén. 

A BoP-n ezúttal nem változtattak, ám kikerült a számításból a hasonló forgatókönyv szerint zajló zandvoorti hétvége, és ennek következtében a kompenzációs súlyrendszer okoz most jelentős különbséget: az i30-akban +60 kiló van, míg az Audik például pluszsúly nélkül mehetnek (erről részletesebben ITT).

Az első szabadedzésen így a legjobb Hyundai-os a kilencedik helyen végző Yvan Muller lett, 1.1 másodperc hátránnyal. Thed Björk a 13., Gabriele Tarquini a 18., Michelisz Norbi pedig a 20. helyen zárt. A magyar pilóta közel 1.8 tizedet kapott. 

Az edzést a pluszsúly nélkül virgonckodó márkák uralták. Pepe Oriola volt a leggyorsabb a Cuprával (1:24.006), de remekül muzsikáltak az Audik is, a hat RS3-ból öt a top7-ben végzett. A gyors pályákat általában kedvelő Peugeot is megvillant, Aurelien Comte negyedik, Mato Homola 10. lett. 

Sajnos a zengős fiúk teljesítményén eddig nem mutatkozott meg a súlyvesztés áldásos hatása, Szabó Zsolti egy 21., Nagy Norbi pedig egy 23. időt hozott. Ám ismerve a csapat anyagi helyzetét és a pálya jelenlegi állapotát, nem lepne meg, ha Zengő Zoli annyit kért volna tőlük: 'gyerekek, tanuljátok csak a pályát, de hozzátok vissza egyben a Cuprákat!'

42743604_1868566776556436_562910066060034048_n.jpg Fotó: Zengő Motorsport FB

A pluszsúly azonban nem minden. Érdemes csak ránézni az Alfa Romeo Giuliettákra, akik 100 kilóval könnyebbek a Hyundai-oknál, mégis a mezőny végén poroszkálnak. Kevin Ceccon 19. lett, Fabrizio Giovanardi pedig az első gyors körébe összetörte az autót. A túraautós klasszis egyből el is vállalta a felelősséget; túl sokáig halogatta a fékpedál használatát a hosszú ív végén. 

De erre az állításomra van egy másik FP1-es bizonyíték is. A Hondák például csak 10 kiló kompenzációs súlyt kaptak erre a hétvégére, mégis visszaestek; Yann Ehrlacher nyolcadik, Esteban Guerrieri pedig 12. lett, előbbi nyolc tized, utóbbi 1.2 hátránnyal. Szegény Tom Coronel pedig picit elnézett egy féktávot, és lebontotta a Civic elejét a gumifalon. 

A plusz 20 kilóval versenyző Volkswagen sem jutott sokkal messzebbre, Rob Huff egy 11., Mehdi Bennani pedig egy 15. helyezéssel indított. 

03718009__JM16603.jpg

Mindez azt mutatja számomra, hogy nem lehet kizárólag a +60 kilóra fogni a Hyundai nagy hátrányát. Remélem, a BRC Racing mérnökei megtalálják a wuhani pályára való jó beállítást, és akkor Norbiék talán előrébb jöhetnek a szombati első időmérőig. 

Az első edzés slágertémája a tapadás, pontosabban annak hiánya volt. Tom Coronel és a szintén megpördülő Ma Qing Hua is arra panaszkodott, fél méterrel az ideális ív mellett már nincs semmi tapadás. Emiatt borzasztó pontosan kell vezetni, és ha ez nem változik jelentősen, kegyetlen nehéz lesz előzni a futamokon. 

De ott van Pepe Oriola példája is, aki a leggyorsabb kör megfutása után éppen a csapattal rádiózott, amikor egy kicsit elhagyta az ideális ívet, és kis híja volt, hogy korlátdekorációt csináljon a Cuprából. 

Az edzést egyébként kétszer is meg kellett szakítani, egyszer Giovanardi, egyszer pedig Coronel csattanása miatt. 

A wuhani FP1 végeredménye:

Wuhan_fp1.jpg

Az első edzés a hosszú korlátjavítás miatt jó másfél órával a tervezettnél később ért véget, úgyhogy az FP2 kezdésénél is csúszás várható. Egyelőre nincs hivatalos infónk. 

A wuhani FP1 közvetítése: