Új TCR autót épít a Hyundai, de nem Michelisz Norbiéknak

shadow

A felületes olvasó számára első hallásra meghökkentő hír jelent meg tegnap a túraautós sajtóban, ám aki nem elégszik meg a cikkek címének elolvasásával, az hamar rájött, nincs itt sok látnivaló, legalábbis Michelisz Norbi szempontjából.

A Hyundai pénteken bejelentette, új TCR autót homologizáltat a télen, amely 2019-től elvben bármelyik TCR bajnokságba benevezhető lesz. Az új autó alapja az elsősorban Koreában és az Egyesült Államokban megvásárolható Veloster N lesz. 

Hogy miért épít "új" autót a márka, amikor az i30 N TCR is mindössze egy éve van a piacon? Ehhez már legalább három mondatot el kell olvasni a sajtóanyagból. A Hyundai a Veloster N TCR-t azokra a piacokra szánja, ahol az i30 nem elérhető. Elsősorban az Egyesült Államokba. 

Marketing szempontból ugyanis nincs sok értelme egy olyan autót "reklámozni" a pályán, amit aztán a vásárló, betérve a legközelebbi Hyundai szalonba, maximum fotón tud megnézni. 

A Veloster N egyébként - a költséghatékonyság jegyében - 85%-ban ugyanazokból az alkatrészekből készül, mint az i30, például pontosan ugyanaz a 2.0 liter turbós 350 lóerős motor kerül bele. Ugyanúgy a németországi Alzenauban építik majd, és innen szállítják át az Egyesült Államokba. 

A helyi értékesítésért a Hyundai legerősebb amerikai csapata, a Bryan Herta Autosport felel majd, akik idén az i30-cal megnyerték a Pirelli World Challenge TCR kategóriáját, jövőre pedig már az IMSA Michelin Pilot Challengben indulna a Veloster N TCR-el. 

Mivel a Veloster N teljes TCR homologizációt kap, elvben nincs akadálya annak, hogy egy európai csapat is ezt a modellt vásárolja meg az i30 N helyett, ám a Hyundai sajtóanyaga szerint az első időszakban a rendeléseknél előnyt élveznek majd azok a csapatok, amelyek olyan országban versenyeznek, ahol kapható is a Veloster N. 

Szóval akkor jövőre Michelisz Norbiék Veloster N TCR-el mennek? Biztosan nem! Európában (ami a WTCR naptár több mint félét adta idén) az i30 N a Hyundai sportos zászlóshajója. A limitált darabszámú Első Kiadást két nap alatt elkapkodták, és a márka már idén júniusban elérte az egész évre kitűzött célt az eladások terén. 

Ha valamelyik különc európai privát csapatnak arra támad ingerenciája, a jövőben természetesen indulhat Veloster N TCR-el is mondjuk az TCR Európa-kupán, de a Hyundai gyári támogatását élvező csapat biztosan marad az i30 N-nél.