Újabb argentin jönne a WTCR-be

shadow

José Maria López óta töretlen a Túraautó Világbajnokság népszerűsége Argentínában, nem csak a nézők, de az autóversenyzők körében is; egyre többen szeretnének szerencsét próbálni ott, ahol Pechito három világbajnoki címig jutott a Citroennel.

López távozása után is maradtak argentin versenyzők a mezőnyben, a Volvo például szerződtette a háromszoros világbajnok korábbi nagy ellenfelét, Néstor Girolamit, Esteban Guerrieri pedig először a Campos Racingnél, majd később a gyári Hondánál kapott lehetőséget.

És bár idén már nem lesznek hivatalos gyártói alakulatok a WTCR-ben, mégis elképzelhető, hogy találkozunk majd argentin versenyzőkkel a mezőnyben. Girolami valószínűleg nem lesz köztük, ő ugyanis visszatért a Super TC2000-be, Guerrieri viszont valószínűleg több márka figyelmét is felkeltette, és nem lepne meg, ha feltűnne valamelyik támogatott csapatnál.

De rajta kívül is van érdeklődő, a 22 éves José Manuel Sapag például decemberben két napon keresztül tesztelt Barcelonában egy SEAT Leónnal, hiszen idén rajthoz szeretne állni a WTCR Túraautó Világkupában. Sapag autóját a spanyol Baporo Motorsport készítette fel, akikkel korábban az ETCC-ben és a SEAT León Eurocup-ban is találkozhattunk. Az argentin versenyző nagyon komolyan veszi a dolgot, hiszen ez már a második európai tesztje volt, szeptemberben összesen 92 kört ment a Leónnal a katalán pályán.

"Az első nap akadtak problémák, mivel rengeteg különböző kategóriájú autó körözött a pályán, és a hideg idő miatt lehetetlen volt megmelegíteni a hátsó gumikat, amitől az kocsi állandóan keresztbe állt a kanyarokban. Másnap már kevesebben voltunk, és az időjárás is kellemesebbnek bizonyult, úgyhogy hatékonyabban tudunk dolgozni. Elégedett vagyok az elvégzett munkával" - idézi Sapagot a Campeones.

Sapag_test_17_barcelona

Elmondása szerint nincs ütközés a világkupa az általa favorizált argentin bajnokság, a TC2000 naptára között, úgyhogy akár egy kettős programot is bevállalhat, ha bírja az erszény.

Sapag meglehetősen későn, csak 2014-ben kezdett el aktívabban versenyezni, és az első formaautós próbálkozások után 2016-ban bemutatkozhatott a TC2000-ben (a Super TC2000 második vonala, a régi autókkal), ahol a PSG16 csapat színeiben egy FIAT Linea-t vezetett. Tavaly ugyanezzel a csapattal, de már egy Honda Civic-kel indult, és Rio Cuartóban megszerezte első győzelmét. Ezzel párhuzamosan az argentin Formula Renault sorozatban is rajthoz állt, ahol kétszer is feljutott a dobogóra.

A Campeones úgy tudja, a két barcelonai teszt több volt egyszerű fizetős gyakorlásnál, az argentin pilóta elviekben a Baporo Motorsport színeiben szeretne rajthoz állni a WTCR 2018-as szezonjában.