Vernay győzött Makaón, Michelisz Norbi csapattársát segítette

shadow

Némileg meglepő eredményt hozott az Oscaro WTCR Túraautó Világkupa első makaói versenye, amit a negyedik helyről induló Jean-Karl Vernay nyert meg az WRT - Audival.

Azért csak némileg, mert tudtuk, az RS3 LMS-ben benne van a potenciál, mégis többen fogadtunk volna a pálya királyára, a pole-ból induló Rob Huffra, vagy az egy körön szintén nagyon gyors Esteban Guerrierire. 

Huff már a második kanyarban elveszítette a vezetést; bár nem rajtolt rosszul, Vernay és Yvan Muller is elé került a Lisszabon kanyarig. Ekkor még a hyundai-os francia volt az élen. A második helyről induló Guerrieri még többet veszített, őt a két BRC Hyundai is megelőzte, és gyorsan a hatodik helyen találta magát. 

Norbi és Tarquini már a startot követően helyet cserélt, a magyar pilóta pedig onnantól kezdve hatékonyan játszotta a hátvéd szerepét. A kanyargós részen visszafogta az üldözőket, majd az egyenesben el tudott szakadni a korán letiltó Hondától. 

michelisz_mak18.jpg

A mezőny eleje szépen átjutott a kritikus kanyaron, Mehdi Bennani viszont már keresztbe csúszva érkezett, és Micheliszt is eltalálta, akinek kissé megsérült az autó jobb hátulja. A balesetbe Fred Vervisch, majd később a sérült autókat kerülni próbáló Kevin Ceccon is belekerült, így jöhetett az safety car.

Az újraindításnál Vernay tökéletesen használta ki az Audi kedvezőbb, szedán kialakítását, motorerejét, illetve Muller szélárnyékát, és már a Mandarin kanyarban átvette a vezetést, amit aztán a leintésig nem is engedett ki a kezéből. 

Az elejében innentől kezdve nem sok változás történt. Muller és Huff a pálya felső részén egyértelműen gyorsabb volt, ott viszont nem tudtak előzni, Vernay pedig a tempós részen jól használta ki az autó erősségeit. 

A hátralévő időszakot így a mezőny közepe, és egy piros zászló tette érdekessé; az ötödik körben Gordon Shedden állt falba a Police kanyarban, mögötte pedig feltorlódott a mezőny. A skótnak szerencséje volt, hogy senki nem jött közvetlenül mögötte, így "csak" az autó jobb eleje sérült. 

03718011_AG_0059.jpg

A futamot a biztonsági autó mögött indították újra, de hátralévő négy kör már nem hozott változást. Vernay így pályafutása első makaói győzelmét aratta, azt követően, hogy 2009-ben még a Formula 3-as versenyen második lett. 

Muller intették le másodikként Huff előtt, ám a két bajnokaspiráns közül Tarquini lehet az elégedettebb, aki a hetedik helyről indulva negyedik lett, és csak hat pontot veszített az előnyéből. Az ötödikként célba érő Norbi rendre lemaradt az előtte haladóktól, ám hogy ezt milyen mértékben írhatjuk a sérült autó vagy a taktika számlájára, azt egyedül ő tudja. Azt hiszem, mindkettő szerepet játszott. 

Guerrieri csalódottan szállhatott ki az autóból, hiszen a második helyről indulva hatodik lett, Pepe Oriola viszont két helyet javítva hetedikként zárt. Megszerezte első pontjait Timo Scheider és az alfás Luigi Ferrara is, míg a pontszerző helyek sorát Mat'o Homola zárta a Peugeot-val. 

Ami a Zengő Motorsportot illeti, Szabó Zsolti az első időmérőn nem tudta megfutni a 105%-ot, így ő ma nem indulhatott. Zengő Zoli már a verseny előtt elmondta, nem akarnak megkockáztatni egy balesetet és egy komolyabb anyagi kárt, így Nagy Norbi a harmadik körben bejött a boxba. Később ismét kiengedték, de a nyolcadik körben a garázs előtt zárta a versenyt. 

Az első makaói futam végeredménye:

Makao_18_r1.jpg

Folytatás magyar idő szerint vasárnap éjjel egykor a második versennyel. A bajnokság állását és az esélyeket hamarosan egy másik bejegyzésben részletezem. 

Ha lemaradtál a verseny közvetítéséről, az Eurosport Playeren két hétig visszanézheted magyar kommentárral.