Vervisch: kézifékkel kellett megállnom Marrakeshben

shadow

Marokkó sosem simogatta bársonykesztyűvel az aszfaltjára guruló túraautókat, és ez a WTCR 2018-as idénynyitóján sem volt másként. A betonkatlanba zárt pálya, a meleg, és a sok féktáv mind a gumikat, mind a fékeket komolyan igénybe vette.

Különösen az Audik szenvedtek sokat Marrakeshben, gyorsan végiggondolva alig talál az ember olyan pilótát, aki az RS3 LMS-el indult, és ne lett volna legalább egyszer problémája a megállással a versenyhétvége során.

Képzeljétek csak bele magatokat a versenyzők helyzetébe. Jelentős részüknek új a pálya, a gumi és az autó is, de ahelyett, hogy nyugodtan készülhetnének, azon jár az agyuk minden féktáv előtt, hogy vajon éppen akkor milyen hatásfokon működik majd a fék? Beletaposson, vagy lépjen csak rá normálisan? Ha túl kicsit fékez, ott a fal, ha túl nagyot, blokkolnak a gumik, tönkremegy a szett, és jó eséllyel oda a kör vagy a pozíció. És ez még a jobbik eset, mert van olyan, hogy egyszerűen csak beesik a pedál, és nulla a fékhatás. Mindezt egy olyan pályán, ahol pár centi választja el a gyors kört a TK-tól.

Kicsit olyan feeling lehet, mint ha az ember egész életében a sírhelyét keresné...

Marrakeshben a TC1-es autónál is ment a kínlódás a fékekkel. Pedig azok jó 200 kilóval könnyebbek voltak, és sokkal fejlettebb fékhűtéssel rendelkeztek.

Az audisok közül a márka gyári támogatását élvező Frederic Vervisch volt a legbalszerencsésebb, ő mindkét vasárnapi versenyén kiesett fékprobléma miatt. Ehhez még vegyük hozzá a szombati rajtbalesetet, valamint a vele kiérdemelt öthelyes rajtbüntetést (James Thompson öklelte fel), és máris kész a matek: nem ez volt Vervisch legjobb hétvégéje.

"A szombati nap nem alakult valami jól a baleset miatt, de vasárnap kedvezően indultak a dolgok. Sokat változtattunk az autón, és úgy érzem, a jó irányban mentünk el. Sokkal közelebb voltunk a WRT-sekhez, mint előtte, de aztán mindkét versenyen elszálltak a fékek" - idézi a belgát a TouringCarTimes.
"Nem tudjuk, pontosan mi volt a baj, de mindkétszer ugyanaz történt: megpróbáltam lelassítani, de semmi. A kézifékkel kellett megfognom az autót, úgyhogy komoly lehetett a gond."

Hasonló problémákról számolt be csapattársa, a belga szövetség támogatását élvező Denis Dupont, aki hozzátette, olyan szintre süllyedt a dolog, hogy már felpumpálással sem lehetett fékhatást elérni.

Hogy miért pont az Audi? Kézenfekvő magyarázat lehet, hogy BoP szabályozás miatt az RS3 LMS a legnehezebb autó a mezőnyben, 10 kilóval nyom többet, mint a Hyundai és a Volkswagen, 20-szal, mint a Cupra, és 30-cal, mint az Alfa Romeo, a Honda és a Peugeot. Ám kétlem, hogy csak ezen a tíz kilón múlt a dolog, úgyhogy talán az Audi fékhűtési rendszerében kell keresni a problémát. Egyelőre senki nem mondott konkrétumokat.