WTCR - ez történt Marrakeshben

shadow

Úgy tűnik, az idei az újítások éve a WTC Blogon, mert most ismét valami olyat szeretnék bemutatni Nektek, ami eddig nem, vagy nem túl rendszeresen fordult elő nálunk.

Nagyon szeretek írni is, a legfontosabb (és legjobban imádott) feladatom viszont továbbra is a közvetítés, és mivel az utóbbi időben egyre több dolgom van az Eurosporton, a blogot kicsit ennek megfelelően kell átalakítani. Annak idején is elsősorban azért indítottam el, hogy a közvetítésekre való felkészülést szolgálja, és most is ilyen irányba igyekszem módosítani.

Mivel rendkívül pörgősek a hétvégék, a jövőben a szombat és a vasárnap elsősorban a közvetítésre való felkészülésről szól majd, így a hírek valószínűleg egyre gyakrabban podcast formájában kerülnek fel ilyenkor az oldalra, hiszen egyszerűen nem lesz időm megírni őket.

A mostani újítás viszont nem az időhiányhoz, hanem inkább a csekély agyi képességeimhez köthető: amit nem írok le, azt általában hamar elfelejtem. Kivéve, ha hülyeség, és semmi értelme, mert akkor megragad egy életre. Az 'ez történt' sorozat lényege éppen ezért pont az lesz, hogy a versenyhétvégék meghatározó eseményeit rögzítsem. És ha már rögzítem, akkor meg is osztom Veletek.

Ne számítsatok újságírói bravúr-alkotásokra, ez minden hétvége után egy "száraz" adathalmaz lesz arról, hogy az egyes etapok során kivel mi történt. Kezdjünk is bele: ez történt Marrakeshben.

Első szabadedzés (nedves):

- Szabó Zsolti: falnak csúszik, eltörik a Cupra bal hátsó futóműve. A csapat megjavítja az FP2-re.

Második szabadedzés (felszáradó):

- Michelisz Norbi: a Hyundai elektromos hiba miatt megállt az edzés elején.

Első időmérő edzés (száraz):

- Michelisz Norbi: a motor elfüstölt, és ki kellett cserélni. Hátrasorolás. Egyébként második lett a kvalin.

Tarquini_r1_marr_18.jpg

Első futam (száraz):

- Frederic Vervisch: a rajt után az egyesben belemegy Thompsonba, majd kifele sodródva eltalálja Coronelt és Homolát. Futóműtöréssel kiáll, később 5 helyes rajtbüntetés a második versenyre.
- James Thompson: Vervisch túl rövidet fékez, keresztbe forgatja, utána áll a gázon. Rengeteg helyet veszít, és végül csak 14.
- Tom Coronel: külső íven próbál menekülni, de a kifele sodródó Vervisch eltalálja. 15 kört megy, aztán kiáll, hogy ne használja feleslegesen az autóját.
- Mato Homola: Vervish és Panis fogja harapófogóba, lezúzzák a Peugeot elejét. A piros zászló alatt a DG Sport megjavítja, de 11 kör után kiáll.
- Aurélien Panis: ütközik Homolával, és már az első kanyarban kiesik.
- Mehdi Bennani: szintén a rajtnál szélesre pöcköli Esteban Guerrierit. Ötödikként intik le, de később 10 másodperces büntetés, így végül csak kilencedik.
- Michelisz Norbi: az újraindítás után néhány körrel kontakt nélkül leesik a bal első kerék. Eltörtek a tőcsavarok.
- Pepe Oriola: az utolsó körben defekt. Addig a 12. helyen ment.
- A VERSENY MENETE: Tarquini lerajtolja Björköt, majd a rajtbaleset miatt biztonsági autó és piros. Az újraindításnál Huff megelőzi Vernay-t, de hamarosan újra SC, Norbi leeső kereke miatt. A 11. körben újraindítás, innentől kezdve meddő vonatozás, csak a kiállogató versenyzők jelentenek változást.

Második időmérő edzés (száraz)

- Denis Dupont: fékhiba miatt nagy erővel a falnak csapódik, nem tud rajthoz állni a vasárnapi versenyeken.
- Esteban Guerrieri: 22 ezred híján lemarad a Q2-ről.
- Michelisz Norbi: egy pici hiba a Q3-as kör első szektorában, ezért marad le jó eséllyel a pole-ról.

Vernay_r2_marr_18.jpg

Második futam (száraz):

- Szabó Zsolti: ütközik Morbidellivel, szerintem necces szitu. Zsolti kiesik, komolyan megsérül az autó bal hátulja.
- Benjamin Lessennes: ütközik Filippivel, lezúzza az autó elejét, kihagyja a harmadik futamot.
- Gabriele Tarquini: futómű sérüléssel kiáll a 14. körben. Az első körben Muller a falnak szorította (a közvetítésben nem mutatták).
- Rob Huff:
14. körben bal első defekt. Valószínűleg törmelék. Addig az ötödik.
- Frederic Vervisch: fékhiba miatt kiesik a 11. körben.
- Aurélien Comte: ismeretlen okból kiáll a 4. körben. Addig P15.
- A VERSENY MENETE: Vernay lerajtolja Oriolát, akit az egyes kanyarban Bennani is megelőz. Muller falra tolja Tarquinit, aki így is elmegy mellette, majd pár kanyarral később Guerrieri beleszáll Mullerbe, amit a francia visszaad, de az argentin marad a 10. Innentől végig csata köztük. Szabó Zsolti majd Lessennes kiesése miatt SC, de előtte-utána vonatozás. A 14. körben Tarquini és Huff kiesik, és az újraindításnál Muller megelőzi Guerrierit, de két körrel később ismét helyet cserélnek. Ezen kívül nincs változás.

Tarquini_vezenyel_18_marr.jpg

Harmadik futam (száraz):

- Aurélien Comte: nem tudott rajthoz állni az előző futamon történtek miatt.
- Gordon Shedden: fékprobléma, az elején csak elfékezi magát, majd később kiáll.
- Frederic Vervisch: fékprobléma, el is találja Oriolát, aki megússza. Vervisch kiesik.
- Esteban Guerruieri: kereszt beforgatja magát Filippi orrán, az utolsó helyre esik vissza a 11.-ről.
- Nathanael Berthon: az ötös kanyar kijáratán keresztbe forgatja magát Homola orrán, és kiesik.
- Thed Björk: a 18. körben megnyom egy rossz gombot, visszaesik Muller mögé a harmadik helyre.
- Szabó Zsolti: 8 kör után kiált, de már csak azért ment ki, hogy rendszert ellenőrizzen a Hungaroringre.
- A VERSENY MENETE: Tarquini és Norbi jót rajtol, Muller próbálja védeni a belső ívet, de összeakadnak Norbival, aki két helyet veszít. Utána vonatozás, kiesések, megforgások, két SC. Az elejében egyedül a Björk-Muller helycsere jelent változást.